Freitag, 13. Juni 2014

Art Journaling - Ostern

Heute zeige ich euch einmal eine ganz andere Stilrichtung des Art Journaling.
Today, I show you a different style of art journaling.


Zugegeben, Ostern liegt schon eine Weile zurück. Aber dieses Layout hatte ich schon so lange im Kopf, dass ich es unbedingt zu Papier bringen musste. Inspiriert haben mich zu diesem Werk die wunderschönen Journaling-Seiten von Vicky Papaioannou, die ich euch allen nur ans Herz legen kann.
Admittedly, Easter already lies a while back. But this layout haunted my mind for such a long time that I just had to get it down on paper no matter what the season. For these colorful pages I've been deeply inspired by the wonderful journaling pages by Vicky Papaioannou, which you absolutely have to take a look at.
Papaioannou
Papaioannou
Papaioannou


Den Hintergrund der Seiten habe ich mit Gelatos gestaltet, die mit ein wenig Wasser verdünnt oder mit Feuchttüchern gewischt, wunderbar pastellig wirken. Die beiden Osterei-Stempel von Tim Holtz wurden mit Pitt Artist Pens koloriert. Für die Schatten im Hintergrund wiederum habe ich die größeren Big Bruhes verwendet, weil ich die als etwas robuster empfinde als die Artist Pens.
The background is colored with Gelatos. Thinned out with a little water or wiped over with baby wipes they become wonderfully light and transparent. Tim Holtz's two easter egg stampes were colored with Pitt Artist Pens. For the shading in the background I used the bigger Stamper's Big Brushes as they are a little more sturdy than the Artist Pens.


Für die Wolken habe ich mir mithilfe meiner Cameo eine eigene Schablone zugeschnitten und anschließend durch diese eine sehr feine Strukturpaste aufgetragen. Sehen sie nicht wunderbar fluffig aus?
For the clouds I created my own stencil which I cut out with my Cameo. I then applied a fine embossing paste through it. I really love the outcome because they look so wonderfully fluffy, don't they?


Ich teile diesen Post bei Dion Diors Friday Sketches und Balzer Designs Art Journal Every Day.
I'm submitting this post to Dion Dior's Friday Sketches and Balzer Designs' current Art Journal Every Day post.

Challenges:
Simon Says Stamp Wednesday Challenge: Stencil It

Stempel: Stamper's Anonymous "Papillon", "Mini Blueprint 2", "Easter Blueprint", "Worn Text", Alley Way Stamps "Alphabet Soup"
Stempelkissen: Versamark, Archival "Jet Black"
Stanzen: Stampin' Up "Schmetterling", Sizzix BigZ "Easter Elements", Magnolia "Grass Lace", Efco Blümchen
Farben: Gelatos, Pitt Artists Pens, Stamper's Big Brush Pens
Designpapier: Stampin' Up (diverse) 
Album: Moleskine Skizzenbuch
Sonstiges: Embossingpulver klar, Strukturpaste, alte Buchseiten, Gesso, Gelmedium

Kommentare:

  1. Love your spring spread. Isn't that just so , one has to do what comes to mind whatever the season. I had tp push your follow tab, I want to see more of your art.

    AntwortenLöschen
  2. Gorgeous Easter journalling pages.
    Thank you for joining us at Simon says Stamp Wednesday Challenge.
    Luv
    Debby

    AntwortenLöschen
  3. oh my what a wonderful work of art, love all the details u did on this journal !

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.