Sonntag, 15. Juni 2014

Doodled Flowers

Heute zeige ich euch ein schnelles Kärtchen, dass ich gestern Abend gewerkelt habe.
Here's a quick card I created yesterday evening.


Am Anfang dieses Projekts stand ein wenig spektakulärer Versuch, mit einer Schreibfeder, Rubbelkrepp und Aquarellfarbe eine bunte Kalligraphiekarte zu zaubern. Da mir die Farbkombination auf dem Aquarellbogen so gut gefiel, brachte ich es nicht übers Herz, den Versuch wegzuwerfen. Gut so, denn sonst hätte ich für diese Karte keine so hübschen Blüten gehabt. Ich habe Teile des Aquarellbogens mit diversen Kreisstanzern ausgestanzt, zusammengeklebt und ein bisschen bedoodled (oder wie nennt man das?).
This project started with a not too lucky take on a calligraphy card made with rubbing gum/masking fluid and watercolors. As I really liked the color combination on the watercolor paper I didn't have the heart to throw it away. Well done, because otherwise I wouldn't have had these beautiful blossoms for this card. I punched out several circles from the watercolor paper, glued them together and did some doodling on them.


Den Hintergrund habe ich maskiert, mit Distress Inks gewischt und mit ein paar Spritzern Wasser und verdünntem Gesso bekleckst. Dann die Blüten aufgeklebt, Stängel hinzugezeichnet, ein paar Blätter aus diversen Lawn-Fawn-Sets aufgestempelt, einen Rahmen und einen Grußtext hinzugefügt, fertig war die Karte.
The background has been mask, sponged with Distress Inks and splashed with a little bit of water and watered gesso. After that I stuck on the blossoms, drew the stalks, stamped on some leaves from several Lawn Fawn sets, drew a frame around the image and added a greeting text.

Inspiriert haben mich diese drei vier Challenges, an denen ich mit meiner Karte teilnehmen möchte:
I've been inspired by these three four challenges to which I will submit my card:

Challenges:
Keep It Simple: #42 Kleckse/Splatters
Addicted to Stamps and More: #99 CAS
Simon Says Stamp Monday Challenge: Paint (gesso and watercolors)
Paper Crafting Challenges: In Summer

Stempel: Lawn Fawn "Critters in the Forest", "Blissful botanicals", "Flutter by" Mias Stempelküche "Für liebe Menschen"
Stempelkissen: Hero Arts "Navy", Disstress Ink "Mowed Lawn", "Broken China", "Tumbled Glass"
Farben: Schmincke Horadam Aquarellfarben, Gesso, Pitt Artist Pens, Stamper's Big Brush Pens
Stanzen: diverse Kreis- und Wellenkreisstanzer von SU und EK Success
Cardstock: Hahnemühle Aquarellpapier, Aldi


Kommentare:

  1. Klasse, Sonja! Das ist genau das, was ich unter Kreativität verstehe. Deine Karte wirkt soooo fröhlich und sommerlich - wunderschön! Mach ruhig weiter so, ich mag gerne noch mehr davon sehen.
    Starte gut in die Woche und sei herzlich gegrüßt,
    Heike

    AntwortenLöschen
  2. This is such a beautiful card. Love the fabulous background colors and those gorgeous flowers you created. Thank you so much for sharing with us at Simon Says Stamp Monday Challenge. :)

    AntwortenLöschen
  3. This is a beautiful card! So pretty! A wonderful combination of colors. I love how you created the sky. Thank you for sharing this card with us for the Simon Says Stamp Monday Challenge. ~Michelle

    AntwortenLöschen
  4. This is so pretty! Your flowers are gorgeous. Thank you for joining us at ATSM and we hope to see you again soon! :)

    AntwortenLöschen
  5. Beautiful card, that sky is amazing :) thank you for sharing with ATSM !

    AntwortenLöschen
  6. Gorgeous masking & splatting Sonja - super fun card! So glad you joined in the FUN @ Keep It Simple!

    AntwortenLöschen
  7. ABSOLUTELY love the distress of this! Thanks for linking up this awesome card to Paper Crafting Challenges, we love it when we can come in for a close look and we see your lovelies!

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.