Donnerstag, 14. August 2014

Up And Away - Geburtstagspost mit Hase

Für den Geburtstag meiner Tochter ist diese Karte entstanden:
For my daughter's birthday I created this little card:


Inspiriert dazu hat mich die aktuelle Watercolor-Challenge bei Mama Elephant and Me. Vor einigen Tagen hatte ich bereits eine supersüße Karte für meinen Schatz zum Hochzeitstag gemacht, mit der ich unbedingt an dieser Challenge teilnehmen wollte. Leider habe ich erst zu spät gesehen, dass neben der Aquarelltechnik dort auch  Geburtstagskarten gefordert sind. Daher habe ich für meine Tochter kurzerhand auch eine Aquarellkarte mit Mama-Elephant-Motiv gewerkelt. Da mir das Aquarellieren im Moment ganz viel Spaß macht und meine Tochter unbedingt eine Karte mit einem Hasen haben wollte passte das ohnehin ganz gut.
I've been inspired by the current watercolor challenge at Mama Elephant and Me. A few days ago I've already made a super cute card for my hubby for our 10th wedding anniversary which I actually wanted to submit to that challenge. However, only after I completed this card I saw that they do not only want to see watercolor but also birthday cards there. Thus, without further ado I made a watercolor card with a Mama Elephant image for my daughter's birthday, too. As I'm currently real fond of watercolor techniques and my daughter asked me to put a bunny on her card it all fit anyway.


Der Hintergrund des Fotorahmen-Panels ist mit Distress Ink im Farbton "Tumbled Glass" aquarelliert. Den Hasen und die Ballons habe ich mit Tombow Markern in den Farben 063, 243, 553, 673, 772, 850 und 992 koloriert.
For the photo frame panel background I applied a wash of Distress Ink in the color of "tumbled glass" onto watercolor cardstock. The bunny and the balloons are colored with Tombow markers in the colors 063, 243, 553, 673, 772, 850 and 992.

Challenges
Mama Elephant and Me: August Challenge (Watercolor) 
Simon Says Stamp Wednesday Challenge: Simon Says … Summer (what could be more summerly than a bright sky, balloons and a cute little sun tanned bunny?)

Stempel: Mama Elephant "Up And Away", Mias Stempelküche "Für liebe Menschen"
Stempelkissen: Versafine "Onyx Black"
Cardstock: Canson "Illustration" (Aquarellpapier), Artoz 1001, Fundus
Farben: Tombow Dual Brush Pens, Distress Inks
Stanzen: Memory Box "Puffy Clouds"
Sonstiges: Embossing-Pulver in clear, Pailetten

Kommentare:

  1. Die Karte ist zauberhaft. So schön leicht - da glaub ich dem Häschen, dass es wirklich fliegt. Ich drück dir die Daumen, dass du damit gewinnst!
    Liebe Grüße
    Jessa

    AntwortenLöschen
  2. So adorable and so beautifully colored :) love the clouds !

    AntwortenLöschen
  3. An adorable card Sonja, a fabulous design and such a cute beautifully coloured image........gorgeous clouds and sequins!!!

    Thanks so much for joining Simon Says Stamp Wednesday Challenge
    hugs
    Heather xx

    AntwortenLöschen
  4. Such a sweetie! So glad you could join us at Mama Elephant & Me!

    AntwortenLöschen
  5. So SUPER SWEET!!!! Thanks so much for playing with us at Mama Elephant and me this month, hugs, Karin

    AntwortenLöschen
  6. Sooo cute and adorable scene!!! Thank you so much for playing along with us at Mama Elephant & Me :)

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.