Montag, 29. September 2014

Und noch 'ne Sonnenblume - I did it again

Hach ja, schon wieder eine Sonnenblume. Ich schrieb ja schon am Freitag, dass die es mir in letzter Zeit angetan haben. Noch am selben Tag wollte mir ein netter Gemüsehändler auf dem Wochenmarkt sogar eine schenken. Dummerweise lief ich da schon mit drei vollbepackten Taschen rum und hätte das schöne Blümchen mit dem gut ein Meter langen Stiel nur noch zwischen die Zähne packen können. Tja, das war mir dann irgendwie doch zu mühselig. Daher musste die Blume leider bleiben, wo sie ist.
Well, yes, another sunflower. I already told you last friday that they are one of my favorites lately. Just the same day a friendly greengrocer at our local farmer's market offered me one for free. Unfotunately, I already carried three heavy shopping bags then, and the only way I could have seized the beautiful flower with it's well one meter long stem would have been with my teeth - which I found a little too arduous at the time. Thus, the flower had to stay where it was.


Glücklicherweise habe ich immer ein paar unkaputtbare Ersatzblumen zu Hause. Mit einer davon habe ich mich am Wochenende an den Basteltisch gesetzt und dieses Kärtchen nach den Vorgaben der aktuellen Fusion-Challenge gewerkelt. Und weil es so gut passt, nehme ich mit meinem Blümchen gleich auch an der derzeitigen Simon-Says-Stamp-Wednesday-Challenge und bei ATSM teil.
Fortunately, I do always have a few everlasting flowers at home. Over the weekend I sat down with one of them at my craft table and made this card for the current Fusion challenge. As it is a good fit for the present challenges at Simon Says Stamp wednesday's blog and ATSM I'll also submit my card there.


Challenges:











Simon Says Stamp Wednesday Challenge: Anything Goes
Addicted to Stamps and More: #114 CAS

Stempel: Lawn Fawn "Our Friendship Grows", Mias Stempelküche "Für liebe Menschen"
Stempelkissen: Versamark, Memento Luxe "Dandilion" und "Morocco"
Cardstock: Fundus, Folio-Fotokarton, Hahnemühle "Bamboo" (Aquarellpapier)
Motivpapier: Echo Park "Yours Truly"
Farben: Tombow-Marker 
Sonstiges: Embossing-Pulver in weiß und clear, selbstgemachte Enamel Dots

Kommentare:

  1. WOW! This is really gorgeous Sonja!! I love the embossed image and your layout is fantastic!! Great job with the challenge!! :) Hugs & Smiles - *Vicki*
    My Blog: Stamp Smiles

    AntwortenLöschen
  2. Gorgeous card Sonja :-) the embossing and colouring are lovely :-) the whole design is FAB :-)

    thanks for joining us on the Simon Says Stamp Wednesday Challenge
    luv
    Lols x x x

    AntwortenLöschen
  3. Was für eine schicke Karte, Sonja! Wenn du weiter solche Kunstwerke zauberst, bettel ich dich noch irgendwann an, dass wir Brieffreunde werden (wer würde sowas nicht gerne aus dem Briefkasten zaubern?!).

    Und ich kann mir das gerade bildlich vorstellen – du schwer bepackt, mit einer 1m langen Sonnenblume mit super Stengel zwischen den Zähnen *gnihihi* :D

    AntwortenLöschen
  4. The water coloring of the sunflower is fabulous ! Thank you for sharing with Fusion :)

    AntwortenLöschen
  5. Beautiful water coloring, and I love your design! Such a pretty card, Sonja!
    Thanks so much for playing along with us at ATSM this week!

    AntwortenLöschen
  6. Your addition of enamel dots is brilliant. Love this card! Thanks so much for playing along at ATSM xx

    AntwortenLöschen
  7. Ganz tolle Karte und ein kleiner Ersatz für das Orginal!
    Du colorierst sehr schön, die Karte ist so freundlich. Ich habe hier auch einen Sonnenblumenstempel liegen. Ich habe noch nie den Abdruck weiß embosst. Das werde ich testen und anschließen colorieren.
    Danke für die Anregung.
    LG Jane (bonzo)

    AntwortenLöschen
  8. Fabulous design and all those bright colors just pop off your neutral card. Makes me smile big! Happy Herbst!

    AntwortenLöschen
  9. Fabulous coloring ... such a pretty bloom ... so very glad you joined us a Fusion Card Challenge.

    AntwortenLöschen
  10. This is sooo pretty! I love that sunflower! awesome coloring!
    Thanks for joining us at FUSION!!

    AntwortenLöschen
  11. gorgeous, love the white embossing! Thanks for playing at Fusion!

    AntwortenLöschen
  12. SWEET and such a HAPPY card, makes me really SMILE!! Thanks for joining us at FUSION, so HAPPY you did Yahoo!

    AntwortenLöschen
  13. Beautiful vibrant color! You paint beautifully!

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.