Montag, 10. November 2014

Angel Wings - Zwei schnelle Weihnachtskarten im Mixed-Media-Stil

Am Wochenende sind bei mir diese beiden Weihnachtskarten entstanden:
Over the weekend I created these two Christmas cards:


Sie waren so schnell gemacht und das Ergebnis hat mich derart begeistert, dass ich ernsthaft überlege, mit dem Design in Massenproduktion zu gehen. Mithilfe meiner Tochter, die immer gerne stanzt und kurbelt, könnte ich an einem Nachmittag durchaus einen ganzen Stapel davon fertig bekommen.
The creation was so quick and easy and I was so happy with the outcome that I'm seriously thinking about mass producing this design for my Christmas cards. With the help of my daughter, who always loves to crank and cut, I could definitely get a whole pile of them made in only one afternoon.


Die erste Karte ist in wärmeren Rosa-, Pink- und Goldtönen gehalten. Den Hintergrund habe ich mit Distress Paints gewischt und gespritzt, die Flügel sind aus weißem Bastelfilz und einer alten Pappverpackung entstanden. Das goldene Dekogarn lag schon seit Ewigkeiten in meiner Geschenkpapierkiste rum, und ich bin froh, endlich einmal eine Verwendung dafür gefunden zu haben. Wenn es danach ginge, könnte ich gut und gerne hundert dieser Karten herstellen.
For the first card I chose warm shades of pink and gold. The background was sponged and spritzed with Distress Paints. The wings are made of white craft felt and and some cardboard packaging leftovers. The gold ribbon had lain in my wrapping paper box for ages and I'm glad I could finally make any use of it. If that were the crucial factor I could well make hundreds of those cards.


Hier seht ihr die zweite Variante der Flügelkarte:
Here's the second version of my winged card:


Diesmal habe ich kalte Blau- und Silbertöne für die Hintergrundgestaltung verwendet. Weil ich kein Silbergarn hatte, mir die Karte ohne Glitzer aber zu leblos erschien, habe ich noch eine Schneeflocke aus Glitzerpapier auf die Kartenbasis geklebt. Was meint ihr dazu? Gefällt sie euch oder ist das zuviel des Guten?
On this one I used cold shades of blue and sliver to create the background. As I didn't have any silver ribbon but thought that the card was a little too lifeless without any glitter I stuck an ornamental snowflake die-cut from glitter paper onto the card base. What's your opinion on that? Do you like it or do you think it's an overkill?


Challenges:
Virginia's View Challenge: #9 All things metallic
Weekly Christmas Card Challenges: Challenge #50
Simon Says Stamp Monday Challenge: Ornaments
Pan Pastel UK: #26 Add Some Bling
Mixed Media Card Challenge: #5 Christmas













Stempel: Stampin Up "Wunderbare Weihnachtsgrüße"
Stempelkissen: Versa Mark "Onyx Black"
Papier: Folia Fotokarton, Transparentpapier, Wellpappe, silbernes Glitzerpapier
Stanzen: Sizzix "Angel Wings", Joy Crafts "Eiskristall"
Farben: Distress Paints (Tattered Rose, Victorian Velvet, Picked Raspberry, Tumbeled Glass, Broken China, Salty Ocean, Picket Fence)
Sonstiges: weißer Bastelfilz, Goldgarn, Embossingpulver in clear 

Kommentare:

  1. This is so beautiful! The colors and textures are amazing and I love the idea!

    AntwortenLöschen
  2. Wow... zwei wunderschöne Weihnachtskarten *schwärm*
    LG
    Kuni

    AntwortenLöschen
  3. I love them both. I've often wished I would have picked up that angel wing die. I love what you've done with it. And that snowflake peeking out is perfect. Just a touch of sparkle paired with the cardboard and felt. I'm glad you joined us at the MMCC this month with these beauties. Why not hook up to Virginia Lu's Metallic Challenge too?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you so much for your kind comment, Maria. And for hinting me to Virginia's Metallic challenge. I absolutely missed that.

      Löschen
  4. Oh my this is a work of art!! Love how u used the wings and the water colors wash in the BG :)

    AntwortenLöschen
  5. Beautiful. I've not seen the wing die before, but could see a lot of uses for it. Thank you for joining us this week at Christmas Card Challenges.

    AntwortenLöschen
  6. sehr schöne Karten!! Gefallen mir beide sehr gut! Freut mich, dass Du bei MMCC wieder mitgemacht hast :)

    AntwortenLöschen
  7. Oh that's absolutely stunning! I LOVE angel wings!
    You should link these up over at LiaStampz. We have "Anything Goes" as a challenge and I am sure the DT would love to see these! Here is the link: http://liastampz.blogspot.ro/2014/11/challenge-77-anything-goes.html
    Thanks!

    AntwortenLöschen
  8. Mass Produce them! They are gorgeous and I can see them in a rainbow of colors! Beautiful! Thanks for playing along with us at Simon Says Stamp Monday Challenge!

    AntwortenLöschen
  9. Tolle Werke, Sonja! Ich hoffe, dass deine wunderscheone Karte wieder sehen! Danke für deine Teilnahme bei Virginia’s View “All About Metallic” Challenge!

    AntwortenLöschen
  10. Sonja I am swooning here, they are truly amazingly beautiful ... looove....thank you so much for joining us over at Pan Pastel UK XOXO

    AntwortenLöschen
  11. I love the layered elements and the painted background. Both of your cards are stunning!
    Thanks for playing with us at MMCC challenge. Hoping to see you with us again in December!

    AntwortenLöschen
  12. Diese beiden Karten hatte ich total verpasst. Sie sind wunderschön!
    Liebe Grüße von der stempelfrida
    http://stempelfrida.blogspot.de

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.