Montag, 5. Januar 2015

Christmas Tags

Nach Weihnachten ist ja bekanntlich vor Weihnachten, daher habe ich mir in der etwas ruhigeren Zeit zwischen den Jahren schon einmal überlegt, wie ich für das nächste Fest ein paar einfache Anhänger gestalten kann. Ich habe sie ganz bewusst schlicht gehalten, damit sie schnell gemacht werden können - entweder kurz vor dem Fest, wenn man nicht mehr so viel Zeit hat, oder peu à peu im Laufe des Jahres.
We all know it - after Christmas is before Christmas. Thus during the quieter days in between the years - or during the twelve days of Christmas as they say in English (and which in fact still last till tomorrow) - I've started to think about some simple tags for the next holiday season. I've kept them very plain on purpose, so you can make them real quick - either shortly before Christmas when you don't have much time left or little by little throughout the year.


Verwendet habe ich für diese Tags eines meiner Lieblingssets von Paper Smooches, "A Blessed Christmas". Leider ist es bei meiner letzten Weihnachtskartenproduktion nicht zum Zuge gekommen, daher musste ich es unbedingt jetzt einweihen. Die vielen christlichen Motive in dem Set sind einfach ideal für Weihnachtsprojekte, wobei ich mir durchaus vorstellen kann, den Engel und die heilige Familie, die ihr auf diesen Tags seht, auch bei anderen Gelegenheiten (Kommunion/Konfirmation, Babykarte etc.) zu verwenden.
I've used one of my favorite stamp sets by Paper Smooches for this project: "A Blessed Christmas". Unfortunately I didn't get the chance to use it during my last holiday crafting but I could no longer wait to baptize them. All those Christian images in the set are just ideal for Christmas projects - even though I could even imagine using the angel and the Holy Family I've chosen for these tags on projects for other occasions (say communion, confirmation or baby cards).


Koloriert habe ich die Motive mit Horadam Aquarellfarben von Schmincke. Leider ist mir das Setzen der Schatten nicht immer so gelungen, wie ich mir das vorgestellt habe. Beim Wickeltuch des Jesuskindes etwa, hätte ich gerne sauberer gearbeitet, aber das ist bei klassischen Aquarellfarben nicht immer ganz so einfach. Da Wasserränder wie die, die dort aufgetreten sind, zu einem gewissen Grad aber auch typisch für Aquarellkolorationen sind, lässt sich das sicher verschmerzen. Wenn ich mehrere dieser Tags mache, werden die einzelnen Kolorationen ohnehin immer wieder anders aussehen. Und zum Üben bleibt mir ja auch noch etwas Zeit...
I've colored the images using Horadam watercolors by Schmincke. I'm not really satisfied with the outcome of the shadows. I'd loved to have worked more neat on Jesus' blanket for example. As water stains like these are characteristic for watercolor images I might however get over it with time. Should I make more of those tags I'll get a slightly different colored image every time anyway. And of course I still have enough time left to practice...


Challenges:
Virginia's View Challenge: A Clean Slate
Simon Says Stamp Monday Challenge: Old and New (Pairing old stamp sets - the greetings - with a new one - the images)
Paper Smooches Sparks Challenge: Anything Goes 











Stempel: Paper Smooches "A Blessed Christmas", Stempelküche "Alle Jahre wieder", "365"
Stempelkissen: Archival "Jet Black"
Papier: Hahnemühle "Bamboo"
Farben: Schmincke Horadam Aquarellfarben
Stanze: Sizzix/Tim Holtz "Tag & Tie"

Kommentare:

  1. Great idea making simple tags and getting an early start too Sonja. Love your vibrant watercoloring.

    AntwortenLöschen
  2. This is a fabulous idea my friend!! I sure love these cute images and coloring! :) Hugs & Smiles - *Vicki*
    My Blog: Stamp Smiles

    AntwortenLöschen
  3. Ganz perfekt! Love the water-coloring. The tags are so beautiful, Sonja! Danke für deine Teilnahme bei Virginia’s View “Clean Slate” Challenge!

    AntwortenLöschen
  4. Lovely tags, beautifully coloured and wonderful stamping! Thank you for sharing your project and for joining us over on the Simon Says Stamp Monday Challenge Blog! :)

    AntwortenLöschen
  5. Your coloring is absolutely stunning! Beautiful tags. Thanks so much for playing with us at PaperSmooches Sparks!

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.