Donnerstag, 15. Januar 2015

Rosenkarte mit Avery Elle

Ich schneie heute nur kurz rein, um euch diese Karte zu zeigen, die ich für zwei aktuelle Challenges gemacht habe.
Just popping in quick to share a card I made for two current challenges.


Die Rose stammt aus dem tollen Avery-Elle-Stempelset "Petals and Stems". Vor langer Zeit habe ich bei Jennifer McGuire gesehen, wie man gefüllte Stempelmotive mithilfe weißer Pigmenttinte hervorragend auf Kraftpaper kolorieren kann. Als ich dann dieses Set von Avery Elle sah, musste ich es unbedingt haben, um besagte Technik auszuprobieren. Leider blieb es erst mal bei dem guten Vorsatz. Bis ich vor ein paar Tagen diese atemberaubenden Karten von Marika Rahtu gesehen habe.
The rose is from the wonderful stamp set "Petals and Stems" by Avery Elle. A while ago I saw Jennifer McGuire coloring solid stamp images on kraft paper with the help of white pigment ink. Having seen "Petals and Stems" I instantly had to buy it to try out this awesome coloring technique. Unfortunately I kept procrastinating. Until a few days ago when I saw these breathtaking cards made by Marika Rahtu.


Marikas Kolorationen fand ich so toll, dass ich das, was sie da gemacht hat, sofort selbst ausprobieren musste. Weil ich leider keine Altenew-Stempel habe (warum eigentlich nicht, die sind sooo toll), kam mir das Set von Avery Elle wieder in den Sinn. Nach ein paar Testkolorationen hatte ich den Dreh wundersamerweise raus und habe die heutige Karte für die beiden unten angegebenen Challenges gewerkelt.
I was so overwhelmed by Marika's creations that I instantly had to try out her technique to see if I could come up with something similar. As I don't have any Altenew sets (don't ask me why their sets are amazing) I had to think of the Avery Elle stamps again. Having done some test colorations I miraculously got the hang of it and made today's card for the two challenges below.


Vielen Dank Marika, für deine großartige Inspiration!
Thanks so much Marika for the awesome inspiration!

Challenges
Addicted to Stamps and More: #127 Make Your Mark
CAS(E) this Sketch: #105














Stempel: Avery Elle "Petals and Stems", Stempelküche "Für liebe Menschen"
Stempelkissen: Versamark
Papier: AMI "Skizzenpapier KKB", SU "Savanne", roter Tonkarton
Farben: Faber Castell Polychromos
Sonstiges: Ranger "Liquid Platinum" Embossingpulver

Kommentare:

  1. die Karte is ja wirklich toll geworden - schön, dass Du bei ATSM mitgespielt hast

    AntwortenLöschen
  2. You have blown me away, Sonja, with your coloring. Wow.

    AntwortenLöschen
  3. I don't mind at ALL!!! Your card is Gorgeous! And coloring is fantastic!! Love your choice of colors, looks really good on craft card stock. Wasn't it wonderful to see the flower come together, at least for me it was a moment of awe.. Did I just made that flower...? Simply gorgeous card, Sonja! And I am just glad that my cards made you do this card, my friend! So glad! :) Hopefully you win! This card deserves to be showcased.

    AntwortenLöschen
  4. Your flower looks fantastic!
    Thanks so much for playing at CAS(E) this sketch!

    AntwortenLöschen
  5. Oh, this is beautiful! Wonderful take on the sketch!

    AntwortenLöschen
  6. Seriously gorgeous coloring Sonja!! Beautiful!!

    AntwortenLöschen
  7. WOW! This is such a stunning card! I really love the way you've colored the flower here Sonja!! Thanks for playing along with us at Addicted to Stamps & More! Hugs & Smiles - *Vicki*-DT member

    AntwortenLöschen
  8. This is stunning!! The flower is gorgeous! Going to have to try this technique out!! Thanks for playing along with us at Addicted to Stamping and More!!

    AntwortenLöschen
  9. Your card is gorgeous and I love how you coloured your flower! Thanks for joining us this week at Atsm:) xx

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.