Montag, 16. März 2015

Magnolien zum Geburtstag

Am Wochenende sind bei mir zwei schlichte, aber wie ich finde dennoch sehr elegante Kärtchen entstanden.
Over the weekend I created two simple but, I think, very elegant cards.


Für beide habe ich zunächst je eine Magnolie aus dem Altenew-Set "Magnolias for Her" mit Versamark auf Transparentpapier gestempelt und weiß embossed.
I started by stamping two magnolias from Altenew's "Magnolias for Her" set with Versamark on vellum and heat embossing them in white.


Von der Rückseite habe ich diese Blüten dann mit Copics in drei verschiedenen Blautönen koloriert.
After that I colored the flowers from the back with Copics in three different shades of blue.


Anschließend habe ich mit einer selbsterstellten Schablone und goldener Strukturpaste ein Hintergrundpanel kreiert, dass ich nach dem Trocknen auf goldenes Glitzerpapier gemattet habe.
I then created a background panel using a custom stencil and golden embossing paste. After the paste was dry I matted the panel onto golden glitter paper.


Nachdem ich alle Elemente auf meinem Kartenrohling angeordnet hatte, wurde nur noch ein Grußtext hinzufügt, alles festgeklebt - und fertig waren die Karten.
To finish off my cards I arranged all of the elements on my card base, added a greeting and adhered everything together.

Challenges:
Altenew: March Challenge - From Places Abroad
Freshly Made Sketches: #177














Stempel: Altenew "Magnolias for Her", Nellie Snellen "Lars & Lilly, deutsche Texte"
Stempelkissen: Versamark, Versafine "Onyx Black"
Farben: Copics (B 23, B 26, B 28)
Papier: Transparentpapier, Exacompta Karteikarten, goldenes Glitzerpapier
Stanze: Memory Box "Piestra Tile"
Sonstiges: Embossingpulver in weiß

Kommentare:

  1. So so beautiful and elegant! Very creatively coloured as well. Love the blue Magnolia!

    AntwortenLöschen
  2. Really stunning design!! Elegant with the gold embossing and the vellum flower!! LOVE IT! :)

    AntwortenLöschen
  3. These are absolutely beautiful! The softly colored vellum flower against the gold is stunning! Thanks for joining us at Freshly Made Sketches!

    AntwortenLöschen
  4. I love the dimension of the various blues on the flower. And it's so elegant with the gold! Thank you for playing along with us at Freshly Made Sketches.

    AntwortenLöschen
  5. This is truly stunning Sonja! It;s definitely a true winner in my book! Congratulations on a very well deserved win over at FMS! Proud to be your latest follower, Have a lovely week! Hazel xx

    AntwortenLöschen
  6. This is breathtaking!! Congratulations on the well-deserved honors at FMS, Sonja!! Hugs, Darnell

    AntwortenLöschen
  7. Gorgeous cards, Sonja! Love the vellum flowers! Thank you so much for joining the Altenew March challenge!

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.