Mittwoch, 4. März 2015

Stempelküche-Challenge #14 - Es grünt so grün

Hallo allerseits! Heute startet wieder eine neue Challenge auf dem Stempelküche-Challengeblog. "Es grünt so grün" heißt das Thema für die nächsten beiden Wochen und das ist die Inspirationskarte, die ich für euch gemacht habe.
Hi there! Today starts another challenge at the Stempelküche challenge blog. For the next fortnight we want to see projects inspired by the theme "Es grünt so grün", which is quite difficult to translate. It's actually the German translation of the original My Fair Lady line "The rain in Spain stays mainly in the plain". As, however, the main issue for this sentence in My Fair Lady is not its contents but its pronunciation, the German translation is not literal. Literally it means "It's greening so green", which roughly translates to "It's blooming and blossoming". So take it for whatever you want, create a green card, a flower card, a spring card - whatever. This is what I came up with.


http://www.stempelkueche-challenge.blogspot.de/2015/03/stempelkuche-challenge-14-es-grunt-so.html

Ursprünglich wollte ich ja eine ganz andere Karte für diese Challenge werkeln. Schon im Januar, als es erstmals veröffentlicht wurde, habe ich mich in das Lawn-Fawn-Set "Gleeful Gardens" verliebt. Da wir als DT-Mitglieder die Challenge-Themen ja eine ganze Weile vor euch kennen, hatte ich mir schon vor Wochen vorgenommen, dieses Set sofort beim Erscheinen zu kaufen, um meine Inspirationskarte für die nächsten zwei Wochen damit zu basteln. Aber was passiert? Während ich mal eben meine Tochter von ihrer Ballettstunde abhole, veröffentlicht Carolin das neue Release in der Stempelküche, und noch bevor ich wieder vor dem Computer sitze, sind alle Exemplare von "Gleeful Gardens" schon verkauft.
Originally, however, I've had had a whole different card in mind for this challenge. When it was first revealed in January I instantly fell in love with the new Lawn Fawn set "Gleeful Gardens". And as being a DT member I'm aware oft all the challenge themes well in advance I already planned weeks ago to buy this set as soon as it is released and create my inspiration card for this challenge with it. What happened however was that I had to pick up my daughter from her ballet class and in the meantime Caroline put the new release on sale. So before I even got back to my computer the set was already sold out!


Da stand ich jetzt mit all meinen tollen Ideen, die ich nicht umsetzen konnte. Was tun? Mein kreatives Zentrum war total leer und mir fiel wirklich überhaupt nichts ein. Ein Glück rettete mich unsere ehemalige DT-Kollegin Julia mit dieser Karte. Ich fand sie so toll und farbenfroh, dass ich sie sofort gecased habe. Da Julia für ihre Karte ihrerseits auf meine Kolorationstechnik zurückgegriffen hat, hoffe ich, dass sie mir das bisschen Abkupfern nicht übel nimmt. Koloriert habe ich wie sie mit Prismacolor-Stiften auf Kraft Cardstock. Die Blumenstempel stammen aus dem Lawn-Fawn-Set "Penelope's Blossoms", der Grußtext ist aus dem Stempelküche-Set "365". Und wer genau hingesehen hat, dem wird aufgefallen sein, dass dies die Karte ist, für die ich den Pigmenttinten-Test durchgeführt habe, dessen Ergebnis ich am Montag veröffentlicht habe.
So there I stood with all the wonderful ideas I couldn't realize. What could I do? My creativity seemed to have taken a nap and wouldn't wake up even on the loudest protestation. But then my former DT fellow and crafty friend Julia came up with this card and that saved my day. I found it so great and colorful that I instantly had to case it. As Julia herself cased my coloring technique for her card I hope she'll excuse my copying her. Just as she did I colored with Prismacolor pencils on kraft cardstock. As for the stamps I used Lawn Fawns "Penelope's Blossoms" and a Stempelküche greeting from the set "365". And if you've looked close enough you might have realised that this is the card for which I tested the pigment ink pads on Monday.


Und jetzt nichts wie rüber zum Challengeblog der Stempelküche, wo ihr sehen könnt, was sich unsere Gastdesigner und meine DT-Kolleginnen Jessa und Beate zu dem Thema haben einfallen lassen.
And now hop over to the Stempelküche challenge blog to see what our guest designers and my DT mates Jessa and Beate have come up with for this challenge.

Challenges:
Addicted to Stamps and More: #134 Addicted to CAS
Simon Says Stamp Monday Challenge: Just a hint of clover
CAS(E) this Sketch: #112


Stempel: Lawn Fawn "Penelope's Blossoms", Stempelküche "365"
Stempelkissen: Hero Arts/Memories "Unicorn"
Farben: Prismacolor Premier
Papier: AMI "Skizzenpapier KKB", rotes Glitterpapier
Stanzen: Paper Smooches "Stitched Dies", Mama Elephant "Basic Set"
Sonstiges: Pailletten, Strasssteine SU

Kommentare:

  1. Sonja this is such a beautiful card. Happy colors just like a Spring garden. Your coloring looks amazing!
    So glad to see this card at Case this sketch!

    AntwortenLöschen
  2. Hehe, ich sehe, wir spielen uns den Ball immer wieder gegenseitig zu :) Dein Karte ist Klasse geworden – dass du es geschafft hast, mit diesen winzigen Bilder trotzdem so viel Farbe und Dimension zu schaffe, ist wirklich beeindruckend. Deine Mama wird sich auf jeden Fall darüber scheckig freuen, und das aus gutem Grund :)

    AntwortenLöschen
  3. Wow was für ein tolles Kärtchen! Gefällt mir seeehr gut! LG,Beate

    AntwortenLöschen
  4. Hallo Sonja,
    ja ja, die Töchter und ihre Ballettstunden ...
    Wunderschön, die zarten Blümchen auf deiner tollen Karte! Da wird sich (d)eine Mama bestimmt freuen :)
    LG Biggi

    AntwortenLöschen
  5. This is such a pretty card, Sonja! I love how you stamped the flowers and the colors are beautiful with the Kraft background! Thanks so much for playing along with us this week at ATSM!

    AntwortenLöschen
  6. This is so beautiful! You've done a wonderful job coloring on kraft cardstock!

    AntwortenLöschen
  7. Die Karte ist ja wunderschön liebe Sonja !
    Liebe Grüße,
    Jessica

    AntwortenLöschen
  8. This is absolutely gorgeous Sonja!! I love the coloring over the kraft like this! :) Thanks so much for joining along with us at ATSM!! HUGS

    AntwortenLöschen
  9. Oh, this is beautiful! Wonderful take on the sketch!

    AntwortenLöschen
  10. Hallo Sonja,
    also die Karte ist echt super - vor allem die Blumen gefallen mir so gut!!! Klasse!!! Julia hat recht, so kleine feine Details in all den Blumen und Blättern, das ist echt beeindruckend!

    AntwortenLöschen
  11. Oh my goodness, I love this so much!! Those flowers are so beautiful and bright against the kraft. And really like the design. So very glad you shared this with us at ATSM this week!!!

    AntwortenLöschen
  12. WOW traumhaft schön, die Koloration ist der Hammer.

    Liebe Grüße
    von Anke

    AntwortenLöschen
  13. Gorgeous card! Love the color on top of craft and the flowers are amazing! So much depth and detail! Thank you so much for joining us at Simon Says Stamp Monday Challenge. Hugs, Sandra

    AntwortenLöschen
  14. First, thank you for giving me a smile. Your translation story was so hilarious but I totally know what you mean. I believe that translating Finnish into English by word by word just doesn't work at all for that reason what you described earlier. Secondly, I drop my girl off to a ballet class every week. Not very uncommon for girls to go to the ballet but I still somehow felt that we also have something other thing in common besides card making. :D Thirdly, I love this card! Craft, coloured pencils, flowers, what could a girl want more!?!

    AntwortenLöschen
  15. so pretty...love it on the kraft....

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.