Donnerstag, 14. Mai 2015

Frohen Vatertag - Happy Father's Day!

In Deutschland wird heute Vatertag (und Christi Himmelfahrt) gefeiert. Ich hoffe daher, dass ihr eure Väter heute alle einmal kräftig hochleben lasst und freue mich, dass ihr zwischendurch die Zeit gefunden habt, bei mir vorbeizuschauen. Passend zum Tag zeige ich euch heute meine dritte (und letzte) Vatertagskarte für dieses Jahr.
In Germany its Father's (and Ascension) Day today. Thus I hope that many of you will be celebrating your wonderful dads. However, I'm glad that you've found some time to visit my blog in between. To mark the event I'm showing you my third (and last) Father's Day card for this year.


Wieder habe ich das "Coffee First"-Set von Create A Smile Stamps verwendet. Da der Vater, für den diese Karte bestimmt ist, kein großer Kaffeetrinker ist, sondern lieber Tee mag, habe ich statt des Coffee2Go-Bechers diesmal allerdings eine der Tassen aus dem Set verarbeitet. Eine weitere Leidenschaft des besagten Vaters ist das Meer, darum habe ich außerdem noch den Leuchtturm aus dem Lawn-Fawn-Set "Life Is Good" in die Karte integriert und beide Motive durch ein stilisiertes Bullauge miteinander in Beziehung gesetzt.
Again I've used "Coffee First" by Create A Smile Stamps. However, as the father who receives this card loves tee better than coffee I've played with one of the cups from the set this time and set the Coffe2Go mug aside. Another passion of the father in question is the sea and all things maritime. That's why I've also incorporated the lighthouse from the Lawn Fawn set "Life Is Good" into this card and brought both images together by a stylized bull's eye.


Der gewischte Hintergrund ist ein Überbleibsel von dieser Karte. Das Meer hatte auf dem Panel, das ich hier verarbeitet habe, ziemlich fleckig gewirkt, daher hatte ich es damals aussortiert, aber für diese Karte konnte ich den Ausschnitt mit der Insel und den Sonnenstrahlen noch gut gebrauchen.
The sponged background was a leftover from this card. The sea became a little too splotchy on this panel so that I rejected it then. On this card, however, I could make perfect use of the section with the island and the sunrays.

Challenges:
Simon Says Stamp Monday Challenge: Simon brand products

Stempel: Create A Smile Stamps "Coffee first", Lawn Fawn "Life is Good",  SU "Ein duftes Dutzend"
Stempelkissen: MFT Hybrid Ink "Black Licorice", Versafine "Onyx Black", Memento "Dandelion", "Tangelo", "Bahama Blue" und "Toffee Crunch"
Farben: Polychromos
Papier: Strathmore "Bristol Smooth 300", Exakompta Karteikarte, Folio Fotokarton
Stanzen: Simon Says Stamp "Stitched Circles"

Kommentare:

  1. Sonja this is a beautiful card!
    Great job!
    Have a blessed ascension day.

    AntwortenLöschen
  2. What a lovely father's day card! love cool round border! Thank you so much for joining us at Simon Says Stamp Monday Challenge. Hugs, Sandra

    AntwortenLöschen
  3. I love that you've incorporated these images together and made them look like they belong!! Again, gorgeous coloring! :)

    AntwortenLöschen
  4. Awesome colouring with pencils!! I'm thinking of trying out some polychromos. I am not quite happy with my coloursofts. I also love the background sun, so vibrant!

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.