Donnerstag, 4. Juni 2015

Guest designing for CAS(e) this Sketch #126

Vor ein paar Wochen fragte mich Chrissy, die Initiatorin der CAS(e) this Sketch Challenge, ob ich sie Anfang Juni bei einer ihrer Challenges als Gastdesignerin unterstützen wolle. Ich war total aus dem Häuschen, als ich ihre Anfrage las, und habe natürlich sofort ja gesagt.
A few weeks ago, Chrissy, the owner of CAS(e) this Sketch asked me if I'd like to guest design on one of her upcoming challenges. I did, of course, do a crazy happy dance when I read her mail and accepted her invitation immediately.


http://casethissketch.blogspot.de/2015/06/case-this-sketch-126.html

Den Sketch, der mir als Vorlage diente, habe ich freilich erst hinterher gesehen - und glaubt mir, dieser schwarze Balken mitten auf dem Layout hat mich total ins Schwitzen gebracht. Damit konnte ich erst mal wirklich so gar nichts anfangen. Aber dann ist mir glücklicherweise diese Karte wieder in die Hand gefallen, die ich vor einigen Wochen gestaltet habe, und schon wusste ich, was ich zu tun hatte.
Sure enough I only saw the sketch in question after I accepted to guest design - and believe me, for a long time I absolutely didn't know what to do with this black frame all around and across the image. Fortunately, I again came across this card  I made a few weeks ago. When seeing it I immediately knew what I had to do.



Ich habe verschiedene Blüten aus dem Altenew-Set "Persian Motifs" unter Zuhilfename meines Misti-Tools mit Versamark standgenau auf eine Kartenbasis aus Kraftkarton sowie ein cremeweißes Panel gestempelt und mit goldenem Embossingpulver embossed. Die Blüten auf dem weißen Panel habe ich dann mit Polychromos-Stiften koloriert. (Wer mehr über meine Kolorationsmethode mit Farbstiften erfahren möchte, findet in diesem Post, ein entsprechendes Video zum Thema.) Das weiße Panel habe ich sodann an jeder Seite um 0,5 cm gekürzt, einen Grußtext aufgestempelt und passgenau auf die Kartenbasis aufgeklebt. Als kleine i-Tüpfelchen kamen zum Schluss noch ein paar Pailletten hinzu.
Using Versamark and my Misti tool I stamped the blooms from the Altenew set "Persian Motifs" register-true onto a craft cardbase and an off-white panel. The blooms on the white panel were then colored with Polychromos pencils. (If you want to find out more about my coloring technique take a look at the video tutorial in this post.) After coloring I cut off 0.5 cm of every side of the white panel, stamped my greeting and adhered the panel onto the card base. To finish the project off I adhered a few matching sequins.

Na, hat euch meine Karte inspiriert? Ich würde mich freuen, eine von euren Kreationen bei der aktuellen Challenge zu sehen. Zuvor müsst ihr euch aber unbedingt noch ansehen, was sich die festen Design-Team-Mitglieder zu eurer Inspiration haben einfallen lassen. Also hüpft schnell rüber zum Challenge-Blog von CAS(e) this Sketch, um zu sehen, welche tollen Werke dort auf euch warten.
Well then, did my card inspire you? I'd be happy to see your creations linked up to the current challenge at CAS(e) this Sketch. Firstly, however, you'll have to hop over to the challenge blog to see what the amazing DT came up with to inspire you.

Challenges:
Addicted to Stamps: #147 Make your Mark 
The Paper Players: #247 Tic-Tac-Toe (Birthday, Embossing, Flowers)
Virginia's View Challenge: #15 Ombré
(Being German I don't know if I fully understand the meaning of the word "ombré". I guess its about color gradiants from light to dark and vice versa. If this is right, I'd say the flowers on my card do have an ombré effect. I'm sorry if I did not correctly understand the challenge's cue word. If so, simply delete my entry.)

Stempel: Altenew "Persian Motifs"
Stempelkissen: Versamark
Farben: Faber-Castell Polychromos
Papier: Stonehenge, Neenah "Desert Storm"
Sonstiges: goldenes Embossingpulver, Pailletten

Kommentare:

  1. Wow, was für eine megatolle Karte, Sonja! Du colorierst immer so wunderschön mit Polychromos, ich glaube, ich buche da bald mal einen Nachhilfekurs bei dir :) Ganz liebe Grüße! Biggi

    AntwortenLöschen
  2. Wonderful card, Sonja and congrats on being GD for CTS! I just love your colouring, I've never tried colouring those with pencils. Thank you for inspiration, Sonja!

    AntwortenLöschen
  3. Such an awesome card and beautiful take on the sketch!! Well done! :)

    AntwortenLöschen
  4. GORGEOUS! What beautiful blooms. Your sequins are placed perfectly! ! Thanks for playing along with my tic tac toe challenge this week at The Paper Players!

    AntwortenLöschen
  5. Congratulations on guest designing for CTS this week! Your card is gorgeous! I love your fabulous take on the sketch!

    AntwortenLöschen
  6. Wow, this is just stunning, Sonja! Those flowers are gorgeous, even more so embossed in gold and then colored so beautifully. Thanks so much for sharing it with us this week at The Paper Players!

    AntwortenLöschen
  7. So exciting to have you guest designing with us! Your work is always so inspiring!

    AntwortenLöschen
  8. I love, love, LOVE your card!! Every detail is absolutely perfect!! Congratulations on being Guest Designer this week, that is quite an honor!! Thanks for playing along with the Paper Players this week! oh, and id I say I LOVE this card???

    AntwortenLöschen
  9. Beautiful Sonja, and congrats on guest designing for CTS. Hugs Ax

    AntwortenLöschen
  10. Congratulations on the Guest Design spot, Sonja! Your card is gorgeous, like stained glass!! Hugs, Darnell

    AntwortenLöschen
  11. Congrats on your GD spot! Your card is wonderful and your coloring is amazing, as always.

    AntwortenLöschen
  12. GENIAL! Toll, wie die Blumen über den Rand hinausgehen!
    LG
    Anni

    AntwortenLöschen
  13. Congrats on being Guest Designer! I love those flowers and your coloring! So happy you could join us at ATSM!

    AntwortenLöschen
  14. Absolutely gorgeous!! It's so wonderful to have you along as guest designer this week! :-)

    AntwortenLöschen
  15. Congratulations on your Guest design :) your card is such a beauty, love it!

    AntwortenLöschen
  16. So good to have you you joining our team this week with this very beautiful card!

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.