Freitag, 21. August 2015

Art Journal - Abstrakt

Na, wie sah eure Woche so aus? Freut ihr euch auf das bevorstehende Wochenende? Ich rotiere gerade immer noch zwischen Job und Mamapflichten. Morgen steht Lillys Kindergeburtstag bevor, und während ich darauf warte, dass die Muffins im Ofen fertig werden, ist mir eingefallen, dass ich euch diese Art-Jounral-Seite noch gar nicht gezeigt habe.
So how has your week been? Do you look forward to the weekend? I'm still busy with my job and my mum duties. Tomorrow we'll celebrate Lilly's birthday with all of her friends, and while I'm waiting for my muffins to get ready in the oven, I realized that I hadn't yet shown you this art journal page.


Sie ist vor einigen Monaten wieder mal im Rahmen von Kathy Racoosins "30 Day Coloring Challenge" entstanden, als ich Lust hatte, ein wenig mit Inktense-Stiften zu experimentieren und herauszufinden, wie sie auf verschiedene Vermaltechniken reagieren. Hauptsächlich gelernt habe ich dabei allerdings nur, dass das Papier in meinem Aquarelljournal nicht das idealste für die Inktense-Stifte ist, weil die Farbe viel zu schnell einzieht, wodurch sie stellenweise etwas fleckig wirkt.
I made it a few month ago in the course of Kathy Racoosin's first "30 Day Coloring Challenge". I wanted to experiment a bit with my Inktense pencils and find out how they react to different techniques of aplying the pigments to the paper. What I basically found out, though, was that the paper in my watercolor journal is not the best for working with Inktense pencils because the color soaks in too fast leaving behind some not really attractive spots on the paper.

So, und jetzt muss ich mich wieder um meine Muffins kümmern. Ich wünsche euch ein schönes Wochenende, mit ganz viel Sonnenschein und ausreichend Zeit für Kreativität!
And now I already have to get back to my muffins. Wishing you a nice weekend with lots of sunshine and enough time to create!

Ich teile diesen Post bei Julie Fei-Fan Balzers Art Journal Every Day.
I'm submitting this post to Julie Fei-Fan Balzer's Art Journal Every Day.

Farben: Derwent Inktense 
Papier: AMI Aquarell-Skizzenbuch
Sonstiges: Copic Multiliner, schwarzer Kohlestift

Kommentare:

  1. This is lovely, Sonjak. I love the spareness and the colors. I found your link at Julie Fei-Fan Balzer's page.

    AntwortenLöschen
  2. Such a simple design and yet it is so fun to travel across the page and enjoy the colors! beautiful!

    AntwortenLöschen
  3. Honestly, I have no idea what you're talking about as far as "unattractive spots" go. I love this! I say, this is what it is supposed to look like. Beautiful!

    AntwortenLöschen
  4. Absolutely stunning! Thanks for sharing with us! It says so much without hardly any effort. :-)

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.