Mittwoch, 26. August 2015

Charmed - Nachrichten aus dem Märchenwald

Die Karte, die ich euch heute zeige, wollte ich eigentlich bei der 200. Challenge von Freshly Made Sketches verlinken, aber leider ist sie etwas zu spät fertig geworden.
The card I'm sharing today was actually made for the 200th challenge at Freshly Made Sketches. Unfortunately I didn't manage to finish it in time.


Verwendet habe ich dafür das wunderbare Mama-Elephant-Set "Charmed". Um einmal eine etwas andere Karte mit dem Set zu werkeln, als die, die man im Moment fast überall zu sehen bekommt, habe ich bei meiner Gestaltung auf den Blätterkranz, der ebenfalls in dem Set enthalten ist, ganz bewusst verzichtet. Herausgekommen ist dabei diese kleine Waldszene, die auf mich einen absolut märchenhaften Eindruck macht. Man hat fast das Gefühl, gleich um die Ecke auf das dornenumrankte Dornröschenschloss zu stoßen, findet ihr nicht?
For my card I used the wonderful Mama Elephant Set "Charmed". To create a bit of a different card with it than those I've been seeing on the Net quite often lately I deliberately decided to not use the wreath that also comes with the set. That way I came up with this little wood scene which inevitably reminds me of a fairy tale. I can't help but thinking that Sleeping Beauty's castle can't be far off, can you?


Für Freshly Made Sketches war es ja leider zu spät, aber zu ein paar anderen Challenges passt meine Karte noch, daher werde ich jetzt da mal mein Glück versuchen. ;o)
Though it's far too late for sharing my card with Freshly Made Sketches there are a few other challenges my card fits to. Thus I'm now going to try my luck there. ;o)

Challenges:
Addicted to Stamps and More: #159 Clean and Simple
Simon Says Stamp: Work it Wednesday August 2015 (fall / autumn) 
Just Us Girls: #307 Photo Inspiration












Stempel: Mama Elephant "Charmed", Stampin' Up "Kleine Wünsche"
Stempelkissen: Memento "Tuxedo Black", Distress Ink "Forest Moss", "Tumbled Glass"
Farben: Copics
Papier: Perfect Coloring Paper, Exacompta Karteikarte
Sonstiges: Glossy Accents, Enamel Accents

Kommentare:

  1. This is so cute, Sonja! Love how you interpreted the sketch and what a shame the challenge closed before you could get it finished.

    AntwortenLöschen
  2. Total süß! Ich liebe dieses Stempelset. :) Nutze das sehr gerne.
    LG Julia

    AntwortenLöschen
  3. Adorable! I love those cute little critters that you have colored to perfection. The shading behind the images really makes this stand out. Beautiful job! Thanks for playing with us at JUGS!

    AntwortenLöschen
  4. Du hast einfach ein Händchen für Farben! Der gewischte Hintergrund gibt der Szene das gewisse Etwas - Total schöne Karte!

    AntwortenLöschen
  5. Such an adorable card and so beautifully coloured! Just stunning piece of art!

    AntwortenLöschen
  6. forgot to mention Thank you for joining us at ATSM this week Sonja! :)
    Kamila DT

    AntwortenLöschen
  7. I love this woodlands theme! You've created a definite far tale feel to this card. The hearts are such a sweet element!

    AntwortenLöschen
  8. So süss, deine Karte ! Ich mag das Stempelset eigentlich nicht soo sehr, aber bei dir finde ich es ganz zauberhaft !
    Liebe Grüße
    Jessica

    AntwortenLöschen
  9. Such a sweet Fall card....love those cute animals! Thanks for joining us this week at Just Us Girls!

    AntwortenLöschen
  10. Super fun card - I love your coloring! Thanks or joining in at JUGS~

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.