Samstag, 24. Oktober 2015

Vintage Flowers in Silber-Blau

Schon seit einer gefühlten Ewigkeit wollte ich unbedingt eine Karte mit den "Vintage Roses" und "Vintage Flowers" von Altenew machen, die ich mir schon vor vielen Monaten gekauft habe, mit denen ich beim ersten Ausprobieren aber leider nicht warm geworden bin. Jetzt habe ich mir endlich einmal ein bisschen mehr Zeit gegönnt, mit den Stempeln zu experimentieren, und ich glaube, so langsam habe ich den Dreh raus.
For almost an eternity I've wanted to create a card with Altenew's "Vintage Roses" and "Vintage Flowers" sets. I've already bought them months ago but have never been satisfied with the outcome of my stamping. Now I've finally taken my time to experiment with these stamps a bit more, and I think I finally got the hang of them.



Wichtig bei diesen Stempeln ist neben einer einigermaßen passgenauen Platzierung, die man einfach einüben muss, die richtige Auswahl der Stempelfarben. Sie müssen kontrastreich genug sein, damit sich die verschiedenen Farbschichten gut voneinander abheben. Einige Tinten können beim Übereinanderstempeln allerdings ihren Farbeindruck verändern, sodass das Endergebnis eher mau aussieht, daher ist auch hier experimentieren gefragt.
Besides a somewhat accurat positioning, which simply needs practice, its decisive to choose the right inks. They have to have enough contrast so that the different layers stand out well. However, some inks change their impression when they're stamped over with another ink so that the outcome looks rather washed out or pale. Here too, you simply have to experiment with what you have at hand.



Der Hintergrund dieser Karte ist übrigens folienlaminiert. Ich habe wochenlang mit verschiedenen Folien und (eigenen sowie geliehenen) Laminiergeräten experimentiert, aber die Ergebnisse waren bestenfalls akzeptabel. Letztendlich habe ich mir dann eine Minc bestellt - dieses total gehypte Folienlaminiergerät von Heidi Swapp. Falls auch damit kein befriedigendes Ergebnis zu erzielen wäre, würde ich sie einfach zurückschicken, dachte ich mir. Und was soll ich sagen? Die Minc ist immer noch hier, und da bleibt sie auch.
The background of this card is done with foil. For some weeks now I've experimented with different foils and laminators (my own office machine and some devices I've borrowed from friends) but the outcome had been acceptable at best. In the end I've ordered a Minc - the highly hyped laminator by Heidi Swapp. I thought that if I didn't obtain a satisfactory result with this thing, I'd simply return it and call foiling a day. But what shall I say? The Minc is still in the house - and here it will stay.



Ich bin total verliebt in diesen glänzenden Folieneffekt und habe mich mächtig angestrengt, diesen Glanz auch im Bild festzuhalten. So, und jetzt gehe ich noch ein bisschen Laminieren. Ich wünsche euch allen ein schönes Wochenende!
I'm so in love with the shiny effect of the foil and I've done what I could to capture it on my images. And now I'm off to do some more foiling. Have a great weekend!

Challenges:
Pinterest Inspired Challenge: Oktober 2015

 












Less is More: #247 - Sketch














Simon Says Stamp Wednesday Challenge: Wrap it up

Stempel | stamps: Altenew "Vintage Roses", "Vintage Flowers", danipeuss "hallo hallo hallo"
Stempelkissen | inks: Memento "Summer Sky", "Danube Blue", Stampin' Up "Not Quite Navy"
Papier | paper: Stampin' Up "Flüsterweiß | whisper white", Exakompta Karteikarte, Folio Fotokarton, Transparentpapier | vellum
Stanzen | dies: Lawn Fawn "Stitched Borders"
Sonstiges: Heidi Swapp "Minc Essentials Reactive Foil Silver", Pailletten | sequins, Embossingpulver in clear | clear embossing powder, hellblaues Garn | light blue thread

Kommentare:

  1. Wow that sparkling BG is gorgeous for those roses, pretty card !

    AntwortenLöschen
  2. Wow, Sonja, ich bin sprachlos! Das Experimentieren hat sich auf jeden Fall gelohnt, sowohl die Rosen als auch der Hintergrund sind megatoll geworden! Liebe Grüße!

    AntwortenLöschen
  3. Beautiful foiling and beautiful roses!

    AntwortenLöschen
  4. Wow, das sieht echt super aus Sonja... Ich liebe dieses Set, habe allerdings noch keine schöne Karte damit gezaubert (V_V). Doch deine ist echt toll. Vielleicht muss ich eben auch noch etwas üben, hat bei dir ja geklappt :)

    Liebe Grüße
    Jennifer

    AntwortenLöschen
  5. We do actually like to see areas of completely white space on submissions to our challenges, but your card is lovely!
    Thanks so much
    Chrissie
    "Less is More"

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Oh my, I'm afraid I didn't read well through your challenge rules! Sorry for that. I thought the repeated background pattern would pass for a "white" space. Will know better next time. However, thanks so much for leaving me this kind comment nonetheless.

      Löschen
  6. BEAUTIFUL background. Awesome foiling shine. Lovely colours on your card. Just love it all.Thanks for playing along Simon Says Stamp Wrap it Up Wednesday Challenge.
    Gayatri xx

    AntwortenLöschen
  7. Absolutely stunning and love all the sparkle. As Chrissie says though there should be an area of completely 'white' space on our CAS cards. Thanks for sharing, Sarah (Less is More)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. As I already wrote above as an answer to Chrissie's comment, I'm afraid I didn't read well through your challenge rules! Sorry for that. I thought the repeated background pattern would pass for a "white" space. Will know better next time. However, thanks to you too for leaving me this kind comment. I really appreciate this.

      Löschen
  8. Sonja what a wonderful foiled background and a beautiful card. I know the other LIM ladies have already mentioned white space :)
    Thank you for joining us
    Anne
    "Less is More"

    AntwortenLöschen
  9. Well done for persevering with the roses, I too have just used this set for the first time for some Save the Date cards for a friend for her wedding. I'll be sharing them soon. This card is lovely and my teamies have previously mentioned the requirement for white space. I love that you chose blue for the flowers, looks wonderful.
    Thanks for sharing with us.
    Anita x
    Less is More

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.