Montag, 16. November 2015

Have a cool day!

Mit ein paar Challenges im Hinterkopf ist am Wochenende bei mir diese Karte entstanden.
With a few challenges in mind I've created this card over the weekend.


Der knuffige Eisbär mit seinem riesigen Pullover hat mich dazu inspiriert, es nach langer Zeit einmal wieder mit Paper Piecing zu versuchen, einer Technik, mit der ich mich ansonsten eher selten beschäftige. Zu diesem Motiv passt sie allerdings sehr gut wie ich finde.
The cute polar bear with his huge sweater inspired me to do some paper piecing for the first time after quite some time. It's a technique I don't usually deal with a lot but it goes quite well with this particular image I think.


Die Schatten auf dem aus Designpapier ausgeschnittenen Pullover habe ich mit Copics koloriert, ebenso wie den Rest des Eisbären. Die Eisscholle habe ich auf weißes Glitzerpapier gestempelt und ausgeschnitten. Für den Hintergrund habe ich zunächst den Schneeflockenstempel aus dem Eisbär-Set klar embossed und anschließend mit Distress Ink ein zartes Eisblau darübergewischt. Zum Schluss habe ich noch ein paar transparent schimmernde Pailletten von Pretty Pink Posh aufgebracht.
The shadows on the sweater that I've cut out of patterned paper are colored with Copics. The same goes for the rest of the bear. The ice floe is stamped onto white glitter paper and fuzzy cut afterwards. For the background I first stamped and clear embossed the snowflake from the polar bear stamp set onto my card base and then sponged over it with Distress Ink. To finish off the card I adhered a few clear shimmering sequins by Pretty Pink Posh.

Challenges:
CAS(E) this Sketch: #149














The Friday Mashup: #234 - Baby it's cold outside


Bastel-Traum: #35 Glitzer

Stempel | stamps: My Favorite Things "Cool Day"
Stempelkissen | inks: MFT Hybrid Ink "Black Licorice"
Farben | colors: Copics
Papier | paper: Perfect Coloring Paper, Folio Fotokarton, Glitterpaper in weiß | white glitter paper
Designpapier | patterned paper: Aldi "Midsummer Romance"
Sonstiges | other: Wink of Stella Glitter Pen "clear", Pailletten | sequins von Pretty Pink Posh "Sparkling Clear"

Kommentare:

  1. Terrific card! Love the shimmer of the ice and the embossed snowflakes, and the polar bear is too cute!

    Thanks for playing along with us at The Friday Mashup!

    AntwortenLöschen
  2. This indeed looks cool ! Lovely inking :)

    AntwortenLöschen
  3. Hi Sonja, How cute is this?! Love your beautiful background, great paper piecing and that adorable bear! Thanks so much for linking up and playing along at The Friday Mashup! (Thanks for your sweet comment, I really appreciate it!) Hugs Antonia

    AntwortenLöschen
  4. Liebe Sonja, das ist so eine hübsche Karte. Ich mag die Farben total und die Technik ist dir richtig gut gelungen! Danke, dass du bei bastel-traum.ch mitmachst :-)
    Liebe Grüsse
    Nicole

    AntwortenLöschen
  5. This is so cute! I love the sweater-wearing polar bear and his sparkly ice floe! Such a great card. Thanks for playing along with us at CAS(E) This Sketch!

    AntwortenLöschen
  6. What a cute card! I love the soft, snowy background and the adorable snowman! Thanks for playing along with us at Friday Mashup!

    AntwortenLöschen
  7. Very cute card and I do love how you added the sparkle on the ice:) Thank you for joining us over at Friday Mashup.
    Hugs,
    Norma

    AntwortenLöschen
  8. Oh, I love this! Super sweet take on the sketch!

    AntwortenLöschen
  9. LOVE his paper pieced sweater! It's something I should do more often, too...

    AntwortenLöschen
  10. Liebe Sonja... was für eine tolle Karte mit dem Eisbär von MFT... Den mag ich besonders gerne und in den Pastelltönen sieht er besonders besinnlich und kuschelig aus. Vielen Dank, dass Du Deine Karte auf usneren Blog bastel-traum zeigst :) Freue mich auf weitere Inspirationen von Dir in den nächsten Challenges :) Ganz liebe Grüsse Ute

    AntwortenLöschen
  11. Hallo Sonja! ... Tadaa! Und wieder einmal mehr hast du eine wunderbar simple und zugleich raffinierte Karte kreiert - dein Stil gefällt mir total! Danke fürs Mitmachen bei bastel-traum.ch

    Herzlichen Gruss, Tina

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.