Mittwoch, 18. November 2015

Winter Foliage

Für die heutige Karte habe ich endlich mein "Time to Say Thanks"-Set von Create A Smile Stamps eingeweiht, das schon seit Längerem auf seinen ersten Einsatz gewartet hatte.
For today's card I've finally managed to play with the wonderful Create A Smile Stamps set "Time to Say Thanks", which had been waiting for its first use for quite some time.


Die Karte hat mich ehrlich gesagt einige Nerven gekostet. Eigentlich wollte ich ähnlich wie Shari Carroll auf dieser Karte eine Kombination aus Foiling und Aquarelltechnik anwenden, aber das mit dem Foiling auf Aquarellpapier hat bei mir so gar nicht geklappt, obwohl ich mich genau an Sharis Vorgaben gehalten (und danach auch noch ein paar andere Trick ausprobiert) habe.
To be honest this card cost me quite some nerves. Originally I wanted to try out a combination of foiling and watercoloring as Shari Carroll did on this card. But I didn't have any success with foiling and stamping on watercolor paper though I strictly followed Shari's instructions (and after that even tried out some other tricks).


Irgendwann hatte ich die Faxen dann dicke (und genügend teures Aquarellpapier verplempert), sodass ich zum bewährten Embossing zurückgekehrt bin. Sharis Farbschema habe ich allerdings behalten. Das winterlich anmutende Laub hat mir einfach zu gut gefallen.
Eventually I've had enough and returned to the good old embossing technique. I did however keep Shari's color scheme because I absolutely love the the winterly colored foliage.


Challenges:
Simon Says Stamp Monday Challenge: Thanks/Thanksgiving 
The Paper Players: Walking in a Winter Wonderland 













Just Us Girls: #319 - Use Watercoloring













Stempel | stamps: Create A Smile Stamps "Time to Say Thanks"
Stempelkissen | inks: Versamark
Farben | colors: Kuretake Gansai Tambi
Papier | paper: Canson Illustration, Folio Fotokarton, Transparentpapier | vellum
Designpapier | patterned paper: Create A Smile Stamps "Feel Good"
Sonstiges | other: Embossingpulver in Schwarz, Weiß und Silber | black, white and silver embossing powder, Pailletten | sequins (Pretty Pink Posh)

Kommentare:

  1. Hallo Sonja, deine Karte gefällt mir UNGLAUBLICH gut, sooo schön! Die Blätter sehen silber embosst und in den Farbtönen einfach spitzenmäßig aus! Liebe Grüße!

    AntwortenLöschen
  2. What a STUNNING card, just elegant and sheer beauty, I love it!

    AntwortenLöschen
  3. I'm so sorry it caused your some stress because your card is really peaceful and lovely!
    Thanks for joining us this week at Just Us Girls!

    AntwortenLöschen
  4. I love the good old embossing, looks great! Such a pretty card! Thanks so much for playing along with JUGS this week.

    AntwortenLöschen
  5. Gorgeous card, Sonja! The color on the leaves is fabulous!

    AntwortenLöschen
  6. That good old embossing looks fabulous, and I adore the colors you picked to water color the leaves! Thanks for joining us at Just Us Girls!

    AntwortenLöschen
  7. So pretty! Love the embossed leaves with the watercoloring. Beautifully done! Thanks for joining us at The Paper Players, hope to see you again soon!

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.