Mittwoch, 6. Januar 2016

Stempelküche-Challenge: #35 - Alles geht

Nach der langen Weihnachtspause gibt es heute endlich wieder eine neue Stempelküche-Challenge. Und damit ihr ganz ungezwungen ins neue Basteljahr starten könnt, lautet unser Thema schlicht und einfach: Alles geht.
After our long Christmas break, we're finally back with another Stempelküche challenge today. And to keep it all quite easy and relaxed we're kicking of the New Year with a simple challenge prompt - anything goes.


http://www.the-art-of-stamping.blogspot.de/2016/01/stempelkuche-challenge-35-alles-geht.html

Ich habe die Gelegenheit genutzt, eine dringend benötigte Geburtstagskarte für den Cousin meines Mannes zu werkeln. Dazu habe ich zunächst ein Stück Aquarellpapier in Regenbogenfarben koloriert und dann den Happy Birthday-Schriftzug von Lawn Fawn mehrfach daraus ausgestanzt. Die Stanzteile habe ich quer auf ein Stück weißen Cardstock geklebt und dann mit einer Rechteckstanze ausgestantzt, die eine schöne Naht im Carstock hinterlässt. Um die Leuchtkraft der Stanzteile zu betonen, habe ich den Cardstock auf einen schwarzen Kartenrohling aufgeklebt und für meinen Grußtext ein schwarzes Banner erstellt.
I've taken the opportunity to craft a birthday card for my hubby's cousin. I started with a piece of watercolor paper which I colored in a rainbow gradiant. After the color had dried I die-cut Lawn Fawn's "Happy Birthday" border from it several times. I glued the die-cuts onto a piece of white cardstock and die-cut that again with a stitched rectangle die. To underline the brightness of the watercolors I glued the panel onto a black card base and created a black banner for my greeting too.



Und jetzt bin ich gespannt, was sich meine DT-Kolleginnen Beate, Biggi, Birka und Jessa zum aktuellen Thema haben einfallen lassen. Ihr auch? Dann hüpft schnell rüber zum Challengeblog der Stempelküche und schaut euch an, was sie für euch gewerkelt haben.
And now I'm curious to see what my DT mates Beate, Biggi, Birka and Jessa have come up with to inspire you. Are you too? If so just hop over to the Stempelküche challenge blog where you'll find their wonderful creations.

Challenges:
Seize the birthday: Anything goes 












The Paper Players: #276 Use a number

Stempel | stamps: Stempelküche "Blablabla"
Stempelkissen | inks: Versamark
Farben | colors: Schmincke Horadam
Papier | paper: Canson XL Aquarell, Exakompta Karteikarte, Folio silberner Fotokarton, silbernes Glitzerpapier
Stanzen | dies: Lawn Fawn "Happy Birthday Border Die", Simon Says Stamp "Stitched Rectangles", Memory Box "Typewriter Numbers"
Sonstiges | other: silbernes Embossingpulver | silver embossing powder

Kommentare:

  1. Eine super fröhliche Geburtstagskarte! Klasse!

    AntwortenLöschen
  2. Wunder-wunderschön, liebe Sonja! Die Regenbogenschrift gefällt mir supergut, besonders in Kombination mit der Glitter-Zahl! Liebe Grüße von Biggi

    AntwortenLöschen
  3. The rainbow "happy birthdays" and the black work so well together. Fab card, Sonja!

    AntwortenLöschen
  4. Delightful birthday card! Love the rainbow watercolored, die-cut portion of the sentiment. They really are brought to life with your use of the black border and panel. Sweet card. Bev

    AntwortenLöschen
  5. Die Karte gefällt mir ausgesprochen gut!!!
    Ich suche schon lange nach solch einem schönen Schriftzug, der mir gefällt. Heute nun gefunden, bezahlt und nun vorfreue ich mich.
    Danke für die Inspiration mit dem Aquarellregenbogenpapier, das werde ich auf jeden Fall ausprobieren.
    Dir liebe Grüße und noch einen guten Tag!
    Sabine

    AntwortenLöschen
  6. Great birthday card, Sonja! I love the border sentiment used multiple times, especially with your rainbow of colors. Thanks so much for sharing with us this week at The Paper Players!

    AntwortenLöschen
  7. Sonja I love your brightly coloured birthday sentiment stripes against the black and white and finished with a lovely silver sparkle - gorgeous! Thanks for joining in with my number challenge over at The Paper Players this week!

    AntwortenLöschen
  8. This is awesome! Love the ombre colors and that great embossing! Thanks for playing with the Players this week!

    AntwortenLöschen
  9. This is so clever - love the rainbow colors and how they pop against the black. Hugs from your newest follower!

    AntwortenLöschen
  10. Your card is fabulous, Sonja! I love all the rainbow wishes! It just pops out in the gallery! So happy you joined us at The Paper Players this week! XX

    AntwortenLöschen
  11. By now you know how much I love this card Sonja, just popped in to thank you for playing at Seize the birthday!

    AntwortenLöschen
  12. This is so creative :) love the rainbow of sentiment !

    AntwortenLöschen
  13. Fab card! I like the rainbow die-cut sentiments, and the black background really makes the colours (and the silvery sentiment) pop! Thanks for playing along at Seize The Birthday :)

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.