Dienstag, 3. Januar 2017

Happy 80 and a Happy New Year

Huhu, ihr Lieben! Ich hoffe ihr seid alle gut ins neue Jahr gestartet. Ich war über die Feiertage ziemlich faul und habe mir viel lieber Bastelvideos von anderen angeguckt und die Zeit mit meiner Familie verbracht als selbst aktiv zu werden. Jetzt aber standen im Freundeskreis meiner Schwiegermutter ein paar 80. Geburtstage an, für die ich eine kleine Kartenserie gewerkelt habe. Das Besondere: Alle Karten sind ausschließlich mit Stanzen gearbeitet, ich habe diesmal weder etwas gestempelt noch koloriert.
Hi there! I hope you all made it well into the new year. I've been quite lazy over the holidays and preferred to watch crafty videos by others and spend time with my family than to be crafty myself. But soon now some friends of my mother in law are turning 80 and she asked me to make some cards for her. I ended up with this little series of three cards, which are quite special to me as I didn't stamp nor color on any of them. I only used dies to create them.


Obwohl alle Karten vom Layout her unterschiedlich gestaltet sind, habe ich durch die Verwendung der gleichen Papiere und der teilweise gleichen Stanzen einen einheitlichen Charakter erreicht, wodurch sie sich auch gut für ein Geschenkset eignen würden.
Although all three cards have a different layout their design is quite homogeneous because I used the same paper and mainly the same dies to make them. That way they would even make a good gift set.


Besonders gefreut hat mich, dass ich endlich dazu gekommen bin, die herrlich filigranen Blumen-Stanzen von Simply Graphic einzuweihen, die ich mir schon vor Wochen gekauft habe. Sie scheiden durchs Papier wie Butter und eignen sich hervorragend für schnelle Glückwunsch- oder Genesungskarten.
When creating these cards I was especially excited to use the wonderfully delicate floral dies by Simply Graphic, which I already purchased weeks ago, for the first time. They cut through paper likebutter and are just perfect for creating quick birthday or get well cards.


Mir gefällt ja die erste Karte aus dem Set am besten, weil ich finde, dass die Karte durch den Rahmen auf einfache Weise an Tiefe gewinnt, ohne dass ich Schaumklebeband oder einen anderen 3d-Kleber hätte benutzen müssen. Aber auch die anderen beiden haben sicher ihren Reiz. Mögt ihr mir verraten, welche euer Favorit ist?
I like the first card from this set best because I just love how the frame adds depth to the design without me having to use foam tape or some other 3d adhesive. But the other cards too sure have their own charm. Would you like to tell me what your favorite is?

Challenges:
Simon Says Stamp Wednesday Challenge: Anything Goes 
Less is More: #309 - Dimension

Stanzen | dies: Simply Graphic "Jardin d'hiver", "Fleures d'été", "Trio branches", Avery Elle "Postage Stamp", "Dotted Borders", My Favorite Things "By The Numbers", Lawn Fawn "Stitched Borders", Create A Smile Stamps "Double Stitched Rectangles"
Farben | colors: Distress Ink "Tumbled Glass"
Papier | cardstock: Mondi "Color Copy", Simon Says Stamp "Fog", "Sea Glass", silbernes Glitzerpapier | silver glitter paper
Sonstiges | other: Lucy's Cards "Icicle Sequin Mix", Bakers Twine, Washi

Kommentare:

  1. What a beautiful set of cards! So clean and crisp, and very pretty with the delicate foliage die and tranquil colour scheme. Very nice indeed! Thanks so much for playing along with us at Less is More and Happy New Year!

    AntwortenLöschen
  2. Gorgeous cards Sonja! The are so elegant and the colours are so soft and pretty.
    Thanks for joining us at Simon Says Stamp Wednesday Challenge & Happy New Year!
    Mandy xx

    AntwortenLöschen
  3. Such a pretty card. Love that pop of teal! Thanks for sharing at Less is More!

    AntwortenLöschen
  4. Beautifully CAS, clean and so so elegant Sonja! Love each of these with so many fabulous dimensional elements yet still keeping the design CAS. You may also like to link up at AAA Cards too where the challenge is 'silver'. Thanks so much for playing along at Less is More and a very happy new year to you! Sarah x

    AntwortenLöschen
  5. i love the colour palette on these beautiful cards
    Thanks for joining us at Less Is More this week
    Jen xx

    AntwortenLöschen
  6. These are so pretty, Sonja. I love the neutrals with the touches of aqua and sparkle, so elegant. And great dimension too.
    Thanks for sharing with us at Less is More, Anita x

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.